#HELLO VIFÓ! IFJÚSÁGI FINE DINING VAJDASÁGBÓL

tibiszilárd

A Fine Dining jelentése nagyjából annyit takar, hogy az étkezés és étel készítés művészete, mely túlmutat a megszokott kereteken egy jól megformált kompozícióban.

Valami ilyesmi a Vajdasági Ifjúsági Fórum is Szabadkán. Kiváló helyi alapanyagok, jól megkonstruált ízvilág, kiváló tartalom! Ráadásképp kevés pénzből:) Fogyasszátok interjúnkat, melyet Berkó Szilárd elnökkel és Csikós Tibi exelnökkel készítettük.

A Vajdasági Ifjúsági Fórum az egyik legjobb külső kommunikációval rendelkező szervezet ifjúsági szervezet a Kárpát-medencében. Ha el lehet árulni néhány műhelytitkot, akkor mondjatok pár szót arról, hogy hogyan építitek fel a kommunikációtokat?

Tibi:Köszönjük szépen Mindenekelőtt az az elsődleges feladat, hogy meghatározzunk mi a célunk, mit szeretnénk elérni, illetve, hogy mire szeretnénk használni a modern kor adta lehetőségeket. Néhány évvel ezelőtt határoztuk el, hogy itt az ideje egy olyan külső kommunikációs csatornát kialakítani, amivel meg tudjuk szólítani a vajdasági és környékbeli fiatalokat, informálni tudjuk őket, hogy pl: “hé, figyu már, nem messze tőled van egy tök jó program, ha érdekel nézz el rá”. Úgy gondoljuk ahhoz, hogy egy kommunikáció sikeres legyen ismernünk kell azt a közeget, akit meg szeretnénk szólítani, úgy kommunikációban (például posztok szövegezése), mint igényekben (például netes megjelenés, dizájn, program tartalom). Ha ezekkel már tisztában vagyunk, innen érdemes elkezdeni építkezni és kitalálni, hogy a különböző megjelenési felületeken mi a célunk és annak fényében készíteni a stratégiáinkat. Jó tanácsként annyit tudnék ajánlani, hogy legyünk őszinték és pl egy program reklámozásánál azon legyen a hangsúly, hogy mennyit és mit nyerhetnek vele, mivel lesznek többek azok, akik rászánják az idejüket és eljönnek

Az, hogy hajlandóak vagyunk meghallgatni a célközönségünk igényeit és látjuk, hogy miből van hiány, mi az, ami segíthet a fiataljainknak, akár egy jó gondolattal, akár egy kiállítási lehetőséggel. Teljesen nonszensznek hangzik, hogy hajlandóak vagyunk meghallgatni, hiszen alapjába véve az lenne egy ifjúsági szervezet feladata, hogy olyan programokat csináljon a célközönségének, amire szüksége van, mégis nagyon kevés olyannal találkozom, amikor erről van szó és nem csak egy általuk kitalált, lehetőséget valósítanak meg, ahol nyilván a várt cél is alább marad. Fontos számunkra, hogy közvetlenek legyünk és valós igénnyel dolgozzunk. Hiszem azt, hogy ez az alapja a programjaink sikerességének.

Most már sokadik alkalommal rendezitek meg egyre nagyobb és nagyobb VIFÓ  Ifjúsági Konferenciát és a Kiállni sosem ART rendezvényeiteket. Első körben honnan jött az ötlet? Hogyan látjátok mi a siker titka? 

Tibi:A VIFÓ Ifjúsági Konferenciával egyik alapvető célunk, hogy szakítsunk azzal a hozzáállással, hogy a vajdasági fiatalok lusták és nem vihetik semmire az életbe, illetve, hogy olyan fiatalokat állítsunk a színpadra, akik már ráléptek a siker útjára, vagy csak túljutottak olyan élethelyzeteken, amelyek sokunkat gyötörnek a mindennapokban, így plusz rálátást tudnak adni emberi kapcsolatokra, helyzetekre, megoldásokra, hozzáállásokra.

 

A kép eltávolítva.

 

A Kiállni sosem Art pedig fiatal vajdasági magyar leendőbeli művészeknek nyújt lehetőséget arra, hogy megmutassák tehetségüket kortársaik és az idősebb érdeklődők előtt. Nagyon sokszor látjuk, hogy a motiváció hiányában a fiatalok abbahagyják az alkotást ezzel is szegényebbé téve a vajdasági magyar művészvilágot. Ezen szerettünk volna változtatni és úgy látjuk, hogy egyre sikeresebb az az út, amin járunk.

Kicsit elkanyarodva programjaitoktól és sikereitektől. Mit gondoltok, 2019-ben mi a feladata egy ifjúsági szervezetnek? Lehet-e/kell-e versenyezni pl.: az okostelefonokkal? Vagy egyáltalán össze lehet e vetni a két dolgot? 

Szilárd:Alapvetően napjainkban egy ifjúsági szervezet egyik legfontosabb feladata, hogy egy olyan befogadó és nyitott közösség legyen, amely az ifjúságban felébreszti a valahova tartozás érzését. Feladata továbbá, hogy nem formális keretek között olyat elméleti és gyakorlati tudással vértezze fel a fiatalokat, amely elegendő útravaló tud lenni egy munka vagy családalapítás előtt álló személynek. Úgy gondolom, hogy ez kellően nehéz és kihívásokkal teli feladat, amelynek eléréséhez bátran ki kell használni a mai technológia adta lehetőségeket, mintsem tartani tőle.

 

A kép eltávolítva.

 

A folyamatos megújulás mellett látható, hogy a Szabadegyetem tematikájában, profiljában nem változtattatok, mi az oka? Hogyan látjátok, mitől vonzó továbbra is. Mitől megy továbbra is folyamatosan teltházzal? 

Szilárd:A pár évre visszamenőleg megalkotott programterv mai napig jó alapnak bizonyul, hiszen azóta csak kisebb finomításokon kellett átesnie ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a Vajdasági Szabadegyetem résztvevőiből. A napi előadások, a műhelymunkák, a csapatjátékok és az esti programok mind a rendezvény alapját képezik, viszont, ami különbséget tesz egy-egy Szabadegyetem között az a tartalom, amit ezek mögé helyezünk és amellyel megtöltjük az egész hetet. Ez az, ami minden évben más. Ez a másság pedig a folyamatosan változó érdeklődési köröknek és igényeknek tudható be, amelyeknek nem elég csak eleget tenni, hanem látni kell őket előre.

Tapasztalataink azt mutatják, hogy a lehető legjobb reklám (ami végül teltházat eredményez) az, amikor a résztvevők hazatérnek friss élményeikkel, és megosztják történeteiket ismerőseikkel, barátaikkal, akik közül néhánnyal a következő évben személyesen is találkozhatunk.

Készültök e újdonsággal az idei esztendőre

Szilárd:Természetesen igen. Nagy hangsúlyt fektetünk a folyamatos újításra, mivel köztudott, hogy ami egy helyben áll, az nem csak megreked egy bizonyos szinten, hanem elindul lefelé a lejtőn.

Az ifjúságon belül minél szélesebb réteget szeretnénk megcélozni, megmozgatni, ami azt jelenti, hogy ehhez sok érdeklődési kört szükséges érintenünk. Az előző évhez hasonlóan az idei portfóliónk is 9 eseményből, rendezvénysorozatból áll, amelyet úgy állítottuk össze, hogy minél színesebb legyen. Ezért az érdeklődők találkozhatnak kultúrával, jótékonysággal, oktatással, szórakozással és művészettel is. Részemre alapvetően fontosabb a már létrejött rendezvények színvonalának és minőségének emelése, mintsem számuk gyarapítása.

Az idei legnagyobb újítások az egész szervezetet érintik. Az egyik ilyen az egységes design bevezetése, amely többek között lehetővé teszi a hatékonyabb kommunikációt célközönségünk felé, a másik változás pedig a megújult weboldalunk, amely hűen képviseli szervezetünk szellemiségét, és amely nélkül manapság aligha lehet eredményesen működni.

És végül egy személyes kérdés. Titeket mi motivál a mindennapi munkában, mi hajt előre titeket? 

Tibi:Boldogsággal és elégedettséggel tölti el a szívemet, amikor segíthetek valakinek, vagy látom, hogy az én munkámtól lett valaki boldog. Úgy gondolom a mai világban az, ha valaki mosolyog, vagy csak picit el tudjuk feledtetni vele a mindennapok gondjait és önfeledten láttuk élni, vagyis boldoggá tettük, az már megéri a befektetett energiát. Az utóbbi időben úgy látom, hogy az az ember, aki meggátolhat abban, hogy bármit elérjek az életben, az csak én vagyok, ezért igyekszem minden helyzetet lehetőségnek tekinteni és azt nézni, hogy mit tehet hozzá az életemhez, miben fejlődhetek. 

Szilárd:A hétköznapok sűrűségében sokszor könnyű fókuszt veszteni és elbátortalanodni, még akkor is ha a cél és az eredmény az orrunk előtt található. Ilyen és ehhez hasonló esetekben érdemes megállni és visszanézni, hogy honnan kezdtük és hol tartunk jelenleg, hogy mik azok a legőszintébb tényezők, amelyeknek köszönhetően évekkel ezelőtt belevágtunk és amik még út közben csatlakoztak ezekhez.

Esetemben, kezdetekben az egyéni fejlődés volt a legmeghatározóbb, ez vitt előre, viszont idővel, ahogy egyre mélyebbre ástam magam, rájöttem, hogy ez jóval többről szól, mint csak rólam. Fontos, hogy ne csak a nagyobb megállóknál, hanem út közben, a hétköznapokban is felismerjük és elfogadjuk munkánk gyümölcsét.

Összegezve, számomra a személyi fejlődés, a vajdasági magyar fiatalok közösségének építése és valami maradandó alkotása jelenti a motivációt.